Friday 3 August 2012

12 tahun yang lepas....cita-cita sy ialah...... (*,*)

aku hidup dengan pelbagai impian..impian ini ynag mendorong setiap kejayaan yang aku kecapi...
(ayat klise..)

masa kecik2 dulu kan...ckgu pernah tny ape cita2 kte kan?..(tipu lah kalu ckp xde..)

masa kelas Pendidikan Seni Tahun 5...masa tu mak yg ajar subjek ni...(promote mak ckgu skjp..hehe)...cikgu PS tu suh kami lukis cita-cita sy.....

aku ni dah la tangan bangku....iaitu x pndai lukis langsung....mmg gelisah giler la sbb nk kena hantar minggu depan..kalu kertas besar buku 555 xpe la....bleh jugak aku lukis manusia kecik..xde la nmpk sgt kecacatan lukisan tu kan...aku hnya pndai lukis org lidi je...(T_T)..sadis kan hasil seni aku..haha..(mak ajar seni..tp anak lngsung x pndai lukis.)

untuk percubaan pertama....aku lukis cikgu...hehehe..mcm senang je kan...hasilnya......amat menyedihkan....jadi...aku tukar ..guna plan B lg...

percubaan kedua pula...aku lukis askar.....cewah........tp malangnya...aku x pndai lukis askar tgh meniarap..lg pn..klu askar..kna bnyak org lg kan..askar bukan berjuang sorang2... (=,=)

dan..percubaan terakhir..hehehe...aku perasan hot n denjeres...aku dgn berani mati..tnpa menghiraukan perasaan org laen...aku lukis......PRAMUGARI...!!..(sila jgn ketawa..tu je plg senang nk lukis..)..dan hasil lukisan aku..mcm ni la..tadaaaaaa..!!

 ihsan uncle google

konfiden aku anta kt cikgu PS...pastu cikgu PS tu slumber je tyg2 hsl lukisan msg2...pastu die komen..msa lukisan aku tu...die smpat lg tnya....cantek sgt ke nk jd pramugari....tinggi pn x cukup....(T_T)..moral down....org lukis je la...tp hakikatnya kte nk jd Cikgu.......~~~(jawabku dgn nada manja kepada cikgu.....hehehe..cikgu senyum jak..)suka lah ya anak sendiri ekot jejak langkah....hahaha...syg mak.!

itu 12 tahun yg lepas....cita2 yg pelik n amat mustahil nk dicapai..hahaha..tp Alhamdulillah..aku bersyukur kerana plan A aku yg nk lukis cikgu tu..mmg skrg aku kian menghampiri title cikgu....Syukur ke hadratNya...

Terima kasih ibu dan ayah yg bnyk mendorong selama ini...abang2....smoga kita semua menjadi seorang guru yang ikhlas dalam mendidik anak murid..dan bukan kerna wang semata-mata...sbb....kalu nk kaya..ckgu bukan kerja pilihan yg tepat....hehehe..

saya bangga menjadi guru...smoga final year ini akan berakhir dgn jayanya..insyaAllah...dan semoga sy ditempatkan di KAPIT..Amin...

KAPIT..!!..here i come...!!



2 comments:

  1. betul ~ ~
    kalau nak kaya duit, jgn jd cikgu...
    tp kalau nak kaya ilmu, jd la cikgu...
    hehehehe...
    semoga tercapai segala impian ktk..=)

    ReplyDelete
  2. oo yeah...tq herma..doakan impian kmk nk kawen ngn fahrin trcapai jwak ar...

    ReplyDelete